miercuri, 12 septembrie 2012

Sweet 30


"By the time a woman hits 30, nearly all of her ovarian eggs are gone for good, according a new study that says women who put off childbearing for too long could have difficulty ever conceiving.
The study published by the University of St. Andrews and Edinburgh University in Scotland found that women have lost 90 percent of their eggs by the time they are 30 years old, and only have about 3 percent remaining by the time they are 40.
It's common knowledge that women have more difficulty conceiving as they age, but this is the very first study believed to quantify the number of eggs lost and it shows that the decline is more rapid than previously believed.
Over time, the quality of ovarian eggs also deteriorates, increasing the difficulty of conception and the risk of having an unhealthy baby.
The study was based on information collected from 325 women of varying ages in the United Kingdom, the United States and Europe."


De cate ori v-am mai zis asta? De cate ori? La asa articol (publicat de ABC News, mai ”mainstream” de atata nu se poate) ce sa mai adaug, mai ales ca am mentionat de un million de ori varsta limita de 30 ani dupa care o femeie care nu are copii isi pierde mintile si devine un rebut biologic? Si nu numai biologic ci si social. Un fel de bagaj ramas pe peronul unei gari. Toate femeile peste 30 de ani (fara copii!!!, alea cu copii nu mai sunt deja treaba mea, bravo lor, sunt deja in alt campionat dar eu nu am fetish-uri de astea) cu care am iesit erau ca scapate de la balamuc. Culmea ca ele cred ca sunt "afacerea secolului" si au un milion de cumparatori insiruiti. Si cand te gandesti ca derbedeii astia tinerei cu care ies sunt toti morti dupa cougari de astia ofiliti. Toti cougarii ar trebui sa poarte un semn de ala mare ca la mall-urile cu reduceri dupa sezon "SALE 90% OFF. Get 10 for the price of one. Hurry up!"

Dupa care o sa auzim ca femeile mature, ca femeile care stiu ce vor, ca femeile care nu au nevoie de barbati, ca femeile care au pretentii si standarde, ca femeile care nu fac compromisuri, ca femeile care-si traiesc tineretea, ca in zilele noastre daca ai 35 ani e ca si cum ai avea de fapt 25 si bla bla bla. (vezi si "Cucuvele si Pupeze")

Tineti minte copii! Mancati sanatos. Cosumati produse proaspete nu uscaciuni si putreziciuni.

Ovarele nu citesc reviste SF cu articole de genul "Barbatii prefera femeile mature" sau "Cum poti arata la 40 de ani la fel ca la 20"!!!
Ovarele isi cunosc foarte bine varsta reala si nu pot fi pacalite!!!  

Welcome to Sahara! Enjoy your stay!


23 de comentarii:

  1. Ești pus pe fapte rele?
    De acord cu tine, până la un punct. Cică, la 70 (!!!) poți arăta ca la 30, consumând energie solară! Uscăciuni și putreziciuni? Vai, ce jignire! Cu energie solară ajungi cam ca în ,,Dune".
    Și copiii parcă nu aveau ce căuta pe bloguri!...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Toatdeauna sunt pus pe fapte rele.
      Dar cum de-mi dai dreptate? Ce s-a intamplat? Vine sfarsitul lumii? Te-ai pocait?

      Ștergere
  2. Ai perfecta dreptate. Dintre toate speciile, omul a devenit cel mai longeviv, fiindca el a fost rupt din lantul trofic. Pe om rar il mai papa lupul, da, asa e...
    Organismul uman incearca sa se adapteze la noile conditii de longevitate...
    Sunt numeroase studii despre menopauza, fiindca durata de viata a crescut, dar nu si durata de viata a ovarelor...Americanii spun multe si fac destule. Prin anii 90, era la moda ca femeile care au decis ca nu mai vor sa aiba copii sa isi scoata uterul si ovarele. Sa fie niste zane si sa misune de colo-colo fara spaima contraceptiei, fara spaima cancerului de col si fara alte spaime. Toate bune si frumoase! Dar asta le ducea intr-o menopauza fortata si in consecintele acesteia.

    Sunt mai putine studii despre andropauza.
    Eu personal nu citesc nici despre una, nici despre cealalta, sa nu imi induc stari si sa nu imi dau idei!
    Ce va fi, va fi! Voi lua faptele ca atare. Iar aceste fapte trebuie privite cu prudenta, cu intelepciune, cu gingasie, cu toleranta si cu bun simt. Cred ca in cuplul meu am sa ma straduiesc sa fac un spectacol din asta, ca sa trecem mai usor si unul si celalalt peste eveniment.
    Sunt zile cand suntem plini de dorinta si zile cand suntem ariciosi, dar nu ambii parteneri ai cuplului traiesc deodata una dintre aceste stari. Cu putina fantezie, unul si celalalt, vor face, daca le-a dat dumnezeu minte macar cat unei capre, o trecere usoara si o armonizare a trairilor. Nu e ceva simplu de tot. Nu, deloc. Dar se poate incerca. Artagul, reprosul, isteria nu duc spre nimic!
    Pupici! Sa ai o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar macar tu ai scapat nevatamata de bariera. Ce-ti mai pasa Bague de Fiancaille. Ce te faceai daca aveai sa zicem 35 de ani si n-aveai copii?

      Ștergere
    2. Le dadeam cucutată celorlalte si te rapeam pe tine! Te duceam la Palatul dintr-un Pai si la revedere!

      Ștergere
    3. http://www.youtube.com/watch?v=pd7ofeZSiG0&feature=relmfu

      Ștergere
  3. Crunt adevar, dar adevarului asa-i sade bine. Nu sulemnenit in fel si chip, fiindca seamana a prosteala pe fata.
    Remarc mai sus comentariul facut de La Fee, de bun simt. Nu poti pretinde ca femeie matura ca esti pustoaica, sa te porti ca atare si sa iti negi efectele firesti ale trecerii timpului peste trup. Fiindca negarea nu a dus la nimic bun, eventual la dezechilibre mai grave decat cele evidente.
    Stilul tau Papi, usor caustic, e ca un medicament pe care stii ca trebuie sa il iei, chiar daca te strambi un pic din pricina gustului.
    Totusi, trebuie sa fim intelegatori si cu unele din aceste femei de peste 30 de ani. Unele nu stiu ce si unde sa caute, se iau dupa stereotipuri, dupa vorbele " fetelor", dupa pareri aruncate la o sueta. De suferit, tot ele sufera, dar posibil sa faca si victime intr-un anumit sector masculin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si tu ai scapat de bariera. Aceeasi intrebare: ce ai fi facut daca aveai 35 de ani si nu aveai copii?

      Ștergere
    2. Greu de ghicit, fiindca am vrut prea mult sa fiu mama. Si se pare ca m-am priceput la asta mai bine decat la orice altceva.
      In mod sigur nu eram cea care sunt acum, pana si modul de a simti barbatii e diferit din pricina maternitatii.
      Zau, nu stiu, sa am acum 35 de ani si sa nu am copii...? Probabil eram plecata de multi ani in afara. Si as fi avut langa mine un barbat mai in varsta si putred de bogat! :P
      Hai ca nu am imaginatie deloc!

      Ștergere
  4. scurt si la obiect: tu cati ani ai? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. scurt si la obiect: take a guess! Sa vedem ce fler ai.

      Ștergere
    2. previzibil raspuns.

      testeaza-mi flerul in alt mod. nu corela flerul meu cu intrebarea si raspunsul ;)

      flerul meu imi spune ca te fofilezi;)
      intrebarea este simpla, raspunsul ar trebui sa fie la fel de simplu.
      fie raspunzi pe bune, fie minti, fie te fofilezi.

      mediul virtual este unul stricat, bolnavicios, si periculos. e VIRTUAL nu REAL ;) putem sa ne jucam de-a ghicitul pana maine daca doresti :)

      so, incheind lunga pledoarie, iti voi satisface cerinta, spre deosebire de tine, si o sa-mi iau o marja cuprinsa intre 29 - 33 ani












      Ștergere
    3. Ui ce s-a aprins redfire. Ui ce arde ca un foc "redfire". ARDE REDFIRE!
      Da de ce e mediul virtual asa de bolnavicios, stricat si periculos?
      Intre 35-40.

      Ștergere
    4. pff...ce vorbesti straine?
      n-ai tu idee cum e sa iau foc ;)

      asa este in viziunea mea, gurule, eu nu detin adevaruri supreme, eu detin doar adevarurile mele :)

      asa il vad eu.un teren nesigur care poate naste chestii dragute sau mai putin dragute.
      iti ofera pe de-o parte multe posibilitati, pe de alta te priveaza de la multe altele.




      Ștergere
  5. Frate ce noroc pe capul meu, am scapat neintoxicat. Daca te pune dracu sa cauti si sa publici studii despre andropauza iti fac reclama pe paginile pline de MILF si Cougar. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-ai curajul! Sa te vad. Inainte sa ajunga la mine te vor manca pe tine. Ai vazut cum mananca un cougar?

      Ștergere
  6. :-))))) fantastic. Abia astept sa vad ce vei scrie despre andropauza, desi ma-ndoiesc ca te-ai incumenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andropauza nu prea exista. E o "inventie" a psihologilor, mass-mediei si asortimente similare ca sa faca femeile sa se simta mai bine cand trec prin menopauza. In genul "sa moara si crapa vecinului". Si daca exista nu e treaba mea sa scriu de ea. Sa scrie duduile.

      Ștergere
    2. Singurul lucru care l-as remarca este scaderea cu varsta a testosteronului. Altceva nu vad nimic deosebit in asa-zisa "andropauza".

      Ștergere
    3. :-))) previzibil, cum spuneam. Nu sunt de acord cu tine, dar nu te contrazic public, fie:-)

      Ștergere
    4. Good girl. Fetele cuminti nu contrazic in public. Si nici in privat.

      Ștergere
  7. De acord, ovarele nu tin cont de toate aspectele amintite de tine si isi cunosc varsta reala. Dar intre tine, ca om, si organele tale de reproducere nu e chiar semnul egal (oricat de mult impact ar avea ele asupra vietii tale).
    Eu zic ca o constientizare si o intelegere mai profunda a modului in care functionam biologic ajuta, mai ales daca e insotita de acceptare. Unele femei devin ,,ticnite" dupa 30 de ani de multe ori tocmai din frustrari - care au la baza si cauze social-psihologice, pe langa cele biologice/genetice (ma gandesc aici la presiune, stigmat - am 22 de ani si deja imi bat rudele apropo-uri legate de nunta, copii).

    ,,Culmea ca ele cred ca sunt "afacerea secolului" si au un milion de cumparatori insiruiti"

    Unde sunt femeile astea? Femeile de peste 30 - 35 de ani, pe care le stiu eu si nu au avut inca o familie sunt destul de complexate, cu episoade depresive pe alocuri, stima de sine redusa. Sigur, nu afiseaza asta in public neaparat.

    Cateodata imi vine sa cred ca genele sunt de vina pentru toate dilemele din jurul varstei de 30. E nevoia de a-ti transmite informatia genetica mai departe. Si asta nu-i chiar asa greu de rezolvat, daca iti chiar doresti un copil, il poti face. Insa ne opresc tot felul de valori morale (cum sa faci un copil daca nu ai verigheta pe deget? gen).

    RăspundețiȘtergere
  8. "Unde sunt femeile astea? Femeile de peste 30 - 35 de ani, pe care le stiu eu si nu au avut inca o familie sunt destul de complexate, cu episoade depresive pe alocuri, stima de sine redusa. Sigur, nu afiseaza asta in public neaparat."

    Chiar daca au stima de sine scazuta si sunt complexate se comporta in public (si de multe ori si in privat) ca si cum ar fi reincarnarea Afroditei. Si asta conteaza.

    In rest ai inteles. Tres bon.

    RăspundețiȘtergere