marți, 9 august 2011

Attraction triggers (IV)

Haideti sa terminam (pe moment) cu trilogia (sau tetralgia?) “Attraction triggers” ca sa putem trece dupa asta si la alte teme mai amuzante. Daca ar trebui sa dezbatem punctele 3,4 si 5 ne-ar trebui probabil cate un blog separat pentru fiecare sub-punct. Dar nu-i nimica, avem timp destul de acum inainte sa dezvoltam si sa despicam firul in patru. Ar fi pacat sa trecem prea repede si de mantuiala peste ele pentru ca sunt capitale in dezvoltarea unui stil mai mult sau mai putin propriu fiecarui barbat, asa ca sper ca pe viitor vom avea suficient de mult timp si resurse ca sa le luam la puricat pe indelete. Hai doar se le reamintim pe scurt si pe viitor sa le aprofundam:

3-4-5 (la egalitate). Aparenta fizica (“looks” / stil)
3-4-5 (la egalitate). Personalitate exterioara (charisma / sarm / incredere in sine / comportament)
3-4-5 (la egalitate). Aptitudinele de seductie (“game”)

Acum vreau neaparat sa discut despre Personalitatea interioara si Inteligenta, factori pe care, cu mare durere in suflet, trebuie sa recunosc ca nu numai ca nu sunt prea relevanti (in cazului primului) ci chiar sunt detrimentali (in cazul celui de-al doilea).

Haideti sa recunoastem ca toti am auzit pana la epuizare de la femei cat de mult conteaza personalitatea si inteligenta la un barbat. Suna bine dar in practica se aplica prost (accept critici si comentarii). Poate ca unele femei chiar cred ca sunt atrase de asa ceva dar stim ca femeile una spun si alta fac. Sau poate ca au ceva dreptate si nu intelegem noi. Sau poate ca noi intelegem altceva decat ar trebui. Cert e ca singurele trasaturi ale personalitatii care fac anumiti barbati atractivi sunt unele…..NEGATIVE!.

Triada neagra (dark triad) pare ca asigura ceva succes. Va pun mai jos niste link-uri interesante referitoare la legatura dintre “dark triad” si succesul pe termen scurt. Sunt niste materiale chiar serioase (zic eu) aparute in publicatii stiintifice. Si in plus puteti gasi si voi o gramada de materiale (mai mult sau mai putin serioase) despre Dark Triad. Rugati-l pe prietenul vostru Google sa va ajute. Stiu ca o sa argumentati ca succesul obtinut e doar pe termen scurt dar asta nu conteaza. Discutam despre atractie in sine si nu despre mariaj sau dragoste eterna, pura si neprihanita.

Si va rog, sa nu spuneti la nimeni ca stiti de la mine asta, pentru ca e cam taboo subiectul si nici o singura donsoara nu va recunoaste asta. Nici macar una si noi le credem, nu-i asa?…….”eu nu, nici eu, eu nici atata, ah, cum sa fie adevarat, ce prosti vorbesti……..”.  Avem aici un exemplu perfect. Dupa ce probabil a fost “sedusa si abandonata” de vreo cateva ori de posesori de "dark triad" acuma ne tine morala si le spune surioarelor ei sa se fereasca de asa ceva. Mda, sunt convins ca chiar asta vor face. Haha!

Oricum, vreau neaparat sa dezvolt subiectul asta mai incolo dupa ce sper ca vor fi tot mai multi cititori si comentatori. Parerile voastre conteaza! Asa ca pe langa triada asta, altceva nu prea conteaza. Daca vreti sa salvati de la disparitie pingunii pistruiati din Burkina Faso (normal ca nu exista asa ceva, am inventat si eu o specie mai trasnita ca sa ma fac inteles) nu e cazul sa spuneti cu voce tare. Poate veti avea succes cu vreo ecologista dar in rest nu cred ca va ajuta prea mult. Parerea mea.

Si acuma, bluful secolului ... atractia bazata pe inteligenta. Toata lumea zice ca exista dar eu nu am gasit-o inca. Si probabil nimeni nu va gasi curand “creatura” asta. Poate pe alta planeta. Poate pe planeta Nibiru cu Annunaki pe care-i cauta agentul Mulder din X-Files.
Se pare (spun “se pare” pentru ca nu am pretentia ca adevarul e absolut si ca il detin eu sau altii) ca inteligenta in sine e detrimentala. Patit, vazut, auzit. Garantat. Devenim mai prostovani in prezenta unei femei atractive. Nestiute sunt caile reproductiei umane. Eu unul am invatat asta de mult. Acuma nu spun sa ne spargem halbe de bere in cap sau sa sarim in fata masinilor dar sper ca ati inteles la ce ma refer. Sincer, femeile pur si simplu nu gasesc nimic atractiv in inteligenta decat daca aceasta poate aduce diverse foloase si avantaje (statut, avere, faima etc despre care am discutat deja). Nu sunt ele de vina si eu zic ca trebuie sa acceptam asta ca un simplu fapt divers. Si chiar ar trebui sa le si aprobam cand auzim asta. Cu un zambet larg si strengaresc.

Si in incheiere, legat de subiectul asta, ceva de ras. Ati vazut filmul Idiocracy? Va rog sa-l vizionati. Poate ca e un pic exagerat dar are mult adevar in el. Si daca nu, in cel mai rau caz veti lesina de ras. Mai jos va las intro-ul (subtitrat in limba croata, altul n-am gasit). Sper sa va descurcati sa gasiti filmul. Bafta! Gata pe azi. 

11 comentarii:

  1. Dupa ce am citit chestia aia in engleza...mi-am dat seama cat sunt de sariti de pe fix barbatii si femeile. Barbatii pentru ca cumva au ajuns acolo si femeile pentru ca accepta si sunt atrase de bad boys...WE live in a screwed up world

    RăspundețiȘtergere
  2. Probabil că femeile sunt atrase de ,,dark triad" pentru că trăiesc iluzia că vor reuși să schimbe în bine, răul, cu puterea iubirii!...

    RăspundețiȘtergere
  3. io nu prea contrazic omul aiurea. adica daca are dreptate,i-o dau, ce sens are sa-l contrazic?
    nici acum nu te contrazic insa te corectez /completez.
    din nou, gandindu-ma la cum sunt eu.
    cum vreodata in viata asta, as alege eu un barbat tampit?!
    wtf?
    deloc admisibil! ar insemna sa ma descalific eu pe mine, din start ar insemna ca eu sunt o incapabila care se agata de "sansa"
    mai bine raman fata mare decat sa stau in dreapta unui barbat doar pentru ca este celebru si are bani.
    nu e logic! (desi, in majoritate cazurilor un barbat cu bani inseamna ca are si ceva minte, exceptie o fac de cele mai multe ori fotbalistii, cantaretii de diverse genuri si eventual cei care se nasc in familii instarite si au bani din oficiu...)

    in dex spune asa:
    INTELIGÉNȚĂ, inteligențe, s. f. 1. Capacitatea de a înțelege ușor și bine, de a sesiza ceea ce este esențial, de a rezolva situații sau probleme noi pe baza experienței acumulate anterior; deșteptăciune

    nu e ceva rar sa fii inteligent. nu e un privilegiu. e o simpla definitie aplicabila multora.

    so, din nou este chestie de viziune.
    e drept, nici tu nu ai spus ca daca ai bani esti prost si ca daca esti inteligent esti sarac.
    doar ca nu ai subliniat niste aspecte esentiale.

    putem crea o situatie in care o femeie va avea de ales dintre doi masculi, ATENTIE, care se afla oarecum pe aceeasi treapta din anumite puncte de vedere ( ca nu o sa compar un aurolac cu un om de afaceri, sau un terchea berchea care asteapta sa fie intretinut cu unul care trage sa castige niste bani.) elementii comparatori trebuie sa indeplineasca si ei anumite criterii, nu comparam doar asa de dragul de a compara.

    depinde ce inseamna pentru tine "un barbat cu bani"
    sunt convinsa ca bani ai si tu, are si X si Y.

    exemplu:
    Mihai - baiat destept cu un job ok, un salariu ok, isi permite sa aiba un trai decent
    Andrei - baiat destept, cu o afacere buna, un venit la fel de bun, un trai la fel de bun, poate putin peste Mihai.
    Maria - o femeie "normala"

    cum crezi ca va face diferenta intre cei doi care sunt cat de cat pe aceeasi treapta?
    nu intervine oare aici personalitatea, chestiile pe care le au in comun, compatibilitate, scanteia de moment, simtul umorului si etc..?
    sau crezi ca-l va alege pe Andrei doar pt ca este putin peste Mihai?
    variantele posibile sunt amandoua.
    daca vorbim despre o prima interactiune si amandoi sunt la fel de carismatici atunci balanta va inclina in favoarea lui Andrei, dar daca Maria ajunge sa-i cunoasca pe amandoi astfel incat sa-si poata forma o parerea generala despre fiecare si va constata ca Mihai este mai pe placul ei, sa fii convins ca-l va alege pe Mihai si nu pe Andrei doar pt ca are o afacere si eventual ceva mai multi bani decat Mihai....

    repet, nu contrazic, tu in linii mari ai dreptate insa nu aprofundezi suficient, descrii niste tipare si cam atat. nu dai exemple doveditoare si nu creezi situatii, pentru ca daca ai face-o ti-ar fi oarecum dificil sa generalizezi.
    mie una imi e. uite si exemplu asta banal poate creea atat de multe variante incat....




    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. repet, nu contrazic, tu in linii mari ai dreptate insa nu aprofundezi suficient, descrii niste tipare si cam atat. nu dai exemple doveditoare si nu creezi situatii, pentru ca daca ai face-o ti-ar fi oarecum dificil sa generalizezi.
      mie una imi e. uite si exemplu asta banal poate creea atat de multe variante incat....
      Ce aprofundare sa fac? E foarte aprofundat. Suficient cat trebuie.Scurt si la obiect.Sa ma apuc sa zic de Marioara de la Contabilitatea care a iesit cu Costel Mecanicul in defavoarea lui Geovanni vanzatorul?

      cum vreodata in viata asta, as alege eu un barbat tampit?!
      Atractia nu poate fi negociata. E sau nu e.

      Si ma repet, inteligenta nu influenteaza atractia (decat in mod negativ). Inteligenta devine relevanta doar dup ace ai fost “admis” de damzela in cauza.



      Ștergere
    2. Si daca ai fost admis tocmai din cauza inteligentei?

      Ca damzela care m-am indragostit de mintea unui om, nu de omul ala in sine, iti pot zice ca e si asta frustrant.
      Mi se pare extrem de ireal ca inteligenta sa nu influenteze atractia (te bazezi pe niste studii cand afirmi asta, totusi). Adica, de multe ori, inteligenta e fix factorul care iti agata atentia pe un om, pe care, altfel, poate nu l-ai fi sesizat (nu statut social, nu preselectie feminina). Asta presupunand ca isi manifesta inteligenta aia :)

      Ștergere
    3. "Si daca ai fost admis tocmai din cauza inteligentei? "

      Never

      "..(te bazezi pe niste studii cand afirmi asta, totusi)"

      Deloc.

      "Adica, de multe ori, inteligenta e fix factorul care iti agata atentia pe un om, pe care, altfel, poate nu l-ai fi sesizat (nu statut social, nu preselectie feminina). Asta presupunand ca isi manifesta inteligenta aia :) "

      Aparent e inteligenta in sine. De fapt e ce poate face acea inteligenta (bani, putere, faima, etc).

      Ștergere
    4. Uitasem semnul de intrebare, dar e bine c-ai raspuns.

      ,,Aparent e inteligenta in sine. De fapt e ce poate face acea inteligenta (bani, putere, faima, etc)."

      Chiar m-am gandit la asta, dupa ce am recitit ce-am scris. Si e posibil sa fie, inteligenta presupune si abilitatea de a rezolva probleme, de a gasi solutii s.a.
      Insa inteligenta aia pur ideologica, fara vreun impact in viata cotidiana (nici macar in cele mai misto vise) - ma refer strict la idei filosofice, sau ce tin de spiritualitate, sau de vreun viitor foarte indepartat si societati utopice...? Poate nici nu inteligenta atrage aici, ci viziunea - dar tot a fost altceva decat averea, puterea, faima.

      Ștergere
    5. Femeile nu inteleg si nu au nevoie sa inteleaga nimic ce tine de abstract ci doar de concret. Ce inseamna "utopie"? E vreo marca de parfumuri?

      Ștergere
    6. N-am nevoie? Ce bine, deci nu are rost sa imi tot bat capu' si sa nu dorm noptile.

      Te rog, fa-ti temele. Nu parfumuri, creme.

      Ștergere