duminică, 17 iulie 2011

Cuvant Inainte

Bine ati venit in “Paradisul Pierdut”, un blog care doreste sa va intampine cu subiecte interesante, captivante si mai ales cat se poate de controversate si incendiare. Nu stiu daca blogul va deveni un succes sau va fi ingropat in groapa de gunoi a internetului. Doar timpul ne va spune. Sper totusi ca va avea succes in timp.
Se pare ca in ultimii ani Romanii au prins tot mai mult gustul blogurilor. Asa ca m-am gandit sa fac si eu un blog despre ceva ce m-a fascinat de ani de zile, si anume relatia dintre femei si barbati. Un subiect care a nascut atatea controverse de-a lungul secolelor. Un lucru aparent banal dar atat de complex si complicat. Cred ca s-ar putea scrie milioane de pagini si tot ar mai fi de spus ceva.
Cum de ma fascineaza tocmai acest subiect? Greu de spus ce a stat la baza acestei fascinatii. Poate ca faptul ca in majoritatea cazurilor, barbatii nu par sa inteleaga femeile, femeile nu par sa inteleaga barbatii si in plus cred ca nici nu prea se inteleg pe ele insele (oops, am zis-o, v-am spus de la inceput ca blogul va fi controversat).
Nu am pretentia ca stiu tot. Nici pe de departe. Dar macar incerc din greu sa inteleg. Asa ca sper, sa ne ajutam unii pe altii sa intelegem cat mai bine sau macar sa ne deschidem ochii si sa ne facem sa observam detalii pe care nu le-am remarcat pana acum.
Nu vreau ca blogul sa cada in extrema unui intelectualism exclusivist, arogant si pompos dar nici in extrema badaraniei, ignorantei si inculturii de mahala. Vreau in schimb ca sa faca niste observatii si analize cat mai realiste si sincere, chiar daca prezentate sub o forma ironica, satirica si comica, sa sparga tabuuri, sa ridice semne de intrebare si sa ofere raspunsuri. Nu vom afla totusi adevarul absolut pentru ca nu cred sa existe. Fiecare avem pareri si credinte diferite, experiente de viata diferite, venim din medii diferite asa ca va fi greu sa ajungem la un consens.
Recunosc ca nu imi place prea mult sa scriu. Prefer sa fac sau sa vorbesc. Dar pentru a avea un blog va trebui sa scriu. Mi-ar place sa am un show la TV sau macar la radio pe aceasta tema dar cum e mai greu la momentul de fata va trebui sa ma multumesc cu acest blog.
Nu stiu ce as putea sa mai adaug in acest prolog.
Ah da, poate va intrebati de ce blogul se numeste “Paradis Pierdut”. In primul rand pentru ca totdeauna mi-a placut cum suna in engleza “Paradise Lost”. Apoi pentru ca Paradise Lost e poem epic atat de faimos despre marire si decadere. Si nu in ultimul rand pentru ca atatea relatii dintre barbati si femei se transforma cu timpul in aceste “paradisuri pierdute”, pierdute prin ignoranta, delasare, slabiciuni, lipsa de intelegere si respect reciproc, influenta nefasta a persoanelor din jur si a conditiuilor socio-economico-culturale si multe altele.  Si daca vreodata ne vine mintea la cap, de multe ori e prea tarziu sa mai reparam ceva, asa ca cu cat invatam mai multe trecand prin viata cu atat avem sanse mai mari sa evitam repetarea greselilor trecutului.
Cam atat pentru inceput.
Va astept pe cat mai multi sa vizitati blogul si sa contributi prin comentarii si sugestii. Nu va jenati si nu fiti timizi. Daca aveti ceva de spus, spuneti. Nimeni nu va va taia limba. Cu siguranta eu nu ma voi jena sa spun lucrurilor pe nume, cel putin din punctual meu de vedere. Sper ca vom invata cat mai multe impreuna. Va astept.

3 comentarii:

  1. Am citit si prima postare, da... Explici destul de clar. O sa merg in ordine inversa acum, cat o sa imi permita timpul, sa incerc sa iti citesc toate postarile. Daca simt, voi comenta, de fapt, voi lega un capat de discutie de subiectele tale, pe care le consider cel putin interesante.
    Asta ca sa facem in ciuda defectuoasei aliante Blogger- WordPress!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu daca mai sunt actuale randurile de mai sus pentru tine, dar te-ai gandit sa te filmezi/inregistrezi audio? (spuneai ca nu iti place prea mult sa scrii - sau a inceput sa iti placa intre timp?) :)

    RăspundețiȘtergere